DIY | Egy tojástartó doboz új élete

by - március 30, 2018

     A húsvéti dekorálás során igyekszem minél több apróságot saját magam elkészíteni, mert szerintem ettől válik igazán egyedivé és ránk jellemzővé az otthonunk. Idő hiányában idén csak az egyik legnagyobb favoritom, a DIY asztali díszem mutatom meg nektek, ami egy rendkívül egyszerűen elkészíthető, dekoratív és költséghatékony dekoráció.

     Az ünnepi szimbólumok közül a barka mellett a tojás a kedvencem, ezért egy minden háztartásban fellelhető tojástartó lesz a mai posztom főszereplője.




     Az idei húsvéti dekorációnk kicsit vintage, kicsit rusztikus, mégis elegáns és mutatós  (lesz a terveim szerint, hiszen a bejegyzés születésekor még nagyon az elején járok az előkészületeknek). 
A vintage az asztali díszünket illetően abban mutatkozik meg, hogy megpróbálom ízlésesen kombinálni a régi, érdekes formákat az újakkal, a rusztikus hangulat pedig a színekben, valamint az anyagválasztásban köszön vissza.


A tojástartós dekor elkészítése előtt először is vásároltam néhány apróságot.

AMIT FELHASZNÁLTAM:
  • 1 db tojástartó
  • 6 db-os csibecsapat (PEPCO, 360 FT)
  • 3 db-os tojásmécses (PEPCO, 360 FT)
  • rózsaszín madártoll (PEPCO, 230 FT)
  • 12 db-os pasztell lila tojáskészlet (tavalyi, sajnos nem tudom, hol szereztem be, de az ára rajta volt, 499 Ft)
  • szürke akrilfesték 



Az akrilfestékhez bármelyik írószerboltban vagy művészellátóban hozzájutottok, én a PENTART márka vízbázisú szürke színét használtam, glossy finishsel.
Az apróságok mindegyike a PEPCO-ból származik, filléres tételek, könnyen beszerezhetők, bár a bolt polcai már le voltak fosztva akkor, amikor én náluk jártam, legközelebb hamarabb kell beszerző körútra indulnom.



ELKÉSZÍTÉS:

A dísz legmunkaigényesebb fázisa az volt, amikor a tojástartót hosszában kettévágtam, majd szépen, egyenletesen lefestettem hamuszürkére. Időben ez kb. 10 percet vett igénybe, a festék száradása szintén ennyit.



A száradási idő alatt kibontogattam a csibéket és tojásokat, szedtem néhány zöld fűszálat és mohát az udvaron, a madártollakból pedig aprócska fészkeket formáltam.

Amikor elkészült az asztali díszem váza, tetszés szerint belehelyeztem mindent a tojástartó mélyedéseibe, és készen is lett a mutatós apróság.

TIPP:

Ha ajándékba szeretnéd adni az elkészült dekorációt, tartsd meg a tojástartód fedelét, mert így egy zárható dobozkát kapsz.




You May Also Like

0 megjegyzés