GOFRI | Édes falatok kerti partikra

by - július 16, 2018

      Gyerekkoromban soha nem múlt el strandolás anélkül, hogy gofrit ettünk volna, aztán valahogy feledésbe merült ez az édesség.
Pedig gyorsan és egyszerűen elkészíthető otthon is, "mindössze" egy gofrisütőt kell beszereznünk hozzá, ami nem túl nagy beruházás azt figyelembe véve, hogy nagyon hamar behozza az árát.
Nálunk a kerti partik szerves részét képezik ezek az édes falatok, de valójában egy univerzális, télen-nyáron elkészíthető desszertről van szó.

     A neten rengeteg receptet találhatunk, én is ott kezdtem keresgélni, próbálgattam, kóstolgattam, és végül a sokból összegyúrtam egyet, ami szerintem tökéletes - ma ezt szeretném nektek megmutatni.





~~~ HOZZÁVALÓK ÉS ELKÉSZÍTÉS ~~~


     Mielőtt hozzákezdenék a gofritészta összeállításához, bekapcsolom, azaz előmelegítem a gofrisütőt.
   
Ezt követően egy keverőtálban 2 darab tojást 25 dkg margarinnal felhabosítok, majd hozzákeverem az alábbi összetevőket:

  • 300 g liszt
  • 370 ml tej - ezt helyettesíthetitek tejszínnel, vagy tejföllel is, bátran kísérletezzétek ki a nektek leginkább kedves ízeket és állagot.
  • 65 g barna nádcukor
  • 1 cs. sütőpor
  • 1 csipet
  • néhány csepp vanília aroma 

  A kész masszát egy mérőkanál segítségével a gofrisütőbe porciózom, elegyengetem, és kb. 4-5 perc alatt készre sütöm.

   Amivel nagyon könnyű elrontani ezt a receptet, az az, ha túlsütjük. Velem egyszer előfordult már, hogy ehetetlenül keményre sült a tészta, mert nagyvonalúan kezeltem a sütési időt. Ezért fontos, hogy mindig álljunk ott a sütő mellett és ellenőrizzük bizonyos időközönként a tésztát.

  A gofrit számtalan variációban tölthetjük és dekorálhatjuk, én a legjobban juharsziruppal és banánnal szeretem, de az sem baj, ha akad mellé némi mogyorókrém és tejszínhab is. Nyomhatunk csak tejszínhabot rá, megszórhatjuk kókuszreszelékkel, jöhetnek rá szezonális gyümölcsök, de nagyon finom dzsemmel, kandírozott gyümölccsel, túrókrémmel, vaníliapudinggal, csokoládé- vagy karamellöntettel, fagylaltgombóccal, a variációk száma szinte végtelen.


TIPPEK ÉS TRÜKKÖK GOFRIKÉSZÍTÉSHEZ
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
  • ha esetleg nem fogy el az összes frissen készült gofri, akkor légmentesen záródó dobozban pár napig eltartható
  • a gofri akkor igazán finom, ha kívül ropogós, belül puha és omlós – ezt az állagot úgy érhetjük el, ha szép aranybarnára sütjük mindkét oldalát. A sütési idő függ a tészta fajtájától, vastagságától és a gofrisütő teljesítményétől is.
  • a kész gofrit mindig tegyük sütőrácsra, soha ne rakjuk egymásra, hogy a gőz szabadon tudjon távozni. Ha egymásra rakjuk, akkor a gofri elveszti ropogósságát, vizes és gumiszerű lesz.
  • ha csak ritkábban készítünk gofrit, akkor is megéri beruházni egy gofrisütőre, mert sok más tésztaféle is kikerülhet belőle.  Bizonyára nem meglepő, de melegszendvics készítésére is tökéletesen alkalmas. Készülhet benne lapcsánka (más néven tócsni) - igazán ropogósan, és a konyha sem lesz olajszagú.

Sok sikert és jó étvágyat az elkészítéséhez!



You May Also Like

0 megjegyzés