Az ősz legfinomabb és legillatosabb sütije

by - szeptember 24, 2018

     A sütiknél vigasztalóbb finomságot el sem tudok képzelni egy eső áztatta őszi estén, hiszen nincs is jobb annál, mint egy forró zuhany után lekucorodni a kanapéra egy szelet kényeztető finomság kíséretében.

     Én mind a négy évszakban egész sokat sütök és főzök, a konyhámban pedig előnyben részesítem az idénygyümölcsöket.  
Az őszi szezon legnagyobb kedvence nálunk az alma, a piacon amíg elérhető, kilószámra vásárolom, ezért mára egy almás süti receptjét hoztam el nektek (a magyar alma ráadásul kiváló minőségű, és azt, hogy milyen egészséges, szerintem ecsetelnem sem kell, mert biztosan tudjátok ti is).
      
     Ez a recept nem különleges. Nem kellenek hozzá nehezen beszerezhető, szokatlan elnevezésű összetevők, anyagiakban sem kerül sokba, a sztárséfek sem ezzel villognak a youtube csatornáik és szakácskönyveik címlapján.
Ugyanakkor ez a recept roppant mód különleges - számomra legalábbis mindenképp -, merthogy kislány korom óta elkísér. Talán még a konyhapultot sem értem el rendesen, de már ott kuktáskodtam anyukám mellett a konyhában (főkóstolónak lenni igazi megtiszteltetés volt!), ma pedig én magam vagyok az, aki ezt a sütit készíti a családjának.
Már-már giccsesen hangzik, de tényleg az az almás pite ízlik a leginkább a férjemnek, amit én készítek neki a ma bemutatásra kerülő receptem alapján.
Fogadjátok szeretettel!



~~~ FAHÉJAS - ALMÁS PITE ~~~


HOZZÁVALÓK

- a tésztához
  • 380 g liszt
  • 200 g puha vaj
  • 2 tojás 
  • 1,5 ek. cukor
  • 1 citrom reszelt héja
  • csipetnyi só
  • 0,5 dl hideg víz
  • fél cs. sütőpor
- az almatöltelékhez 
  • 1 kg alma
  • 10 dkg darált dió
  • 1 marék mazsola (opcionális)
  • 20 dkg porcukor
  • 1 tk. fahéj
  • 1 db citrom


ÍGY KÉSZÜL
01 | A tészta egy klasszik linzertészta - összegyúrjuk az összetevőit, kis cipót formázunk belőle, és a hűtőbe rakjuk legalább egy órára.

02 | Amíg a tészta pihen, meghámozzuk és kimagvazzuk az almákat, lereszeljük, a citrom levével, a fahéjjal és a cukorral pedig ízesítjük. Ilyenkor rakjuk bele a mazsolát is, amiről tudom, hogy megosztó, így aki nem szereti, az nyugodtan elhagyhatja. 
Az elkészült almatölteléket közepes lángon addig pároljuk, amíg elfő a leve.

03 | A sütőt 180 fokra előmelegítjük. 

04 | A tészta negyedét levágjuk és félretesszük (ebből lesz a dekoráció a pite tetején), a többit 3-4 mm vastagságúra nyújtjuk. 
Egy nagy piteformát kivajazunk, kilisztezünk, a kör alakúra nyújtott tésztával kibéleljük, majd villával megszurkáljuk, hogy szépen, egyenletesen tudjon megsülni.

05 | A tésztára egy vékony dióréteget szórunk: ez egyrészt nagyon finom, másrészt megakadályozza, hogy az alma esetlegesen eláztassa a tésztánkat. Ezután az almatölteléket oszlatjuk el a dión, de figyeljünk arra, hogy ne tegyük teljesen tele a formát, mert sütés közben egy picit emelkedik a tészta, a töltelék így kifolyhat.

06 | Elővesszük a félrerakott tésztánkat, kinyújtjuk, és szívecskéket (vagy kreativitásunktól függően bármit: leveleket, csillagokat, rácsot, stb. ) formázunk belőle, majd rátesszük az almatöltelék tetejére.

07 | Előmelegített sütőben kb. 35 percig készre sütjük. 
Kihűlés után vaníliás porcukorral meghintve kínáljuk.



Ebből a pitéből létezik egyébként mindenféle energiaszegény, cukormentes, gluténmentes és ki tudja, milyen változat is, de ezeket még soha nem kóstoltam. 

Ha esetleg kipróbálnátok a receptem, írjátok meg, hogy hogy tetszett, ha pedig ti is készítettek már almás pitét, várom a praktikáitokat!

Jó sütögetést és kóstolást!



You May Also Like

0 megjegyzés