A blogvilág és ami mögötte van, avagy ilyen a valódi #bloggerlife

by - november 26, 2018

Nem gondoltam volna, hogy ennyire nehéz lesz felvezetni a mai témát, mert a bejegyzés olvasmányos része szinte pillanatok alatt elkészült. Mondhatnám azt is, hogy már régóta érlelődtek azok a gondolatok, amik ma végérvényesen kikívánkoztak belőlem: lesz itt szó terméktesztelésről, cégekkel való együttműködésről, cicaharcokról és kiábrándultságról, vagy ha úgy tetszik, a valódi #bloggerlife-ról.
Szerintem a legjobb, ha rögtön a dolgok közepébe vágunk.

------------------------------------
„TERMÉKTESZTELÉS” 
------------------------------------

Valószínűleg sem a bloggereknek, sem az olvasóknak nem fogok újat mondani azzal, hogy a minőségi tartalmat előállító beauty blogokat előbb vagy utóbb felfedezik, majd megkörnyékezik a kozmetikai vállalatok. Az nyilván egyéni preferencia kérdése, hogy ki milyen feltételek mellett hajlandó reklámozni az adott cég adott termékeit, de a reklámcélra kapott termékek legtöbbször „tesztelés” címszó alatt szoktak futni.
Legtöbbször és tévesen, hiszen az a termék, ami a bloggerek kezébe kerül, már nem teszttermék, hanem egy olyan darab, ami kint van az üzletek polcain, vagy épp a napokon belül történő bevezetésére vár. 
Hogy mennyire hiteles a továbbiakban az a lány, aki saját maga sincs tisztában azzal, hogy az üzleti célra kapott terméke nem egyenlő egy teszttermékkel, mindenki döntse el maga. 


-------------------------
A CÉGEK ÉS ÉN
--------------------------

Ha nem csal az emlékezetem, én még nem beszéltem nektek nyíltan és őszintén a cégekkel való kapcsolatomról és tapasztalataimról, úgyhogy épp itt az ideje, hogy állást foglaljak az ügyben.
A nagyágyúkkal való együttműködést nem feltétlenül tartom az ördögtől való dolognak, hiszen egy naprakész és tájékozott blogger a jól bevált piperéin túl igyekszik az újdonságokat is megmutatni az olvasóinak. Ehhez pénz kell, nem kevés pénz, így a blogger előtt két út marad: vagy a weblapjára költi a fél havi fizetését, vagy elfogadja a cégek megkeresését.
Juttatásokról, anyagiakról, a szerződések részleteiről nyilván nem fogok beszélni senkinek, de azt nem titkolom, hogy a blogom önellátó, és inkább pluszban van, mint mínuszban. Az online ténykedésemnek köszönhetően van egy online marketinges másodállásom, piperék közül pedig tényleg csak a must have darabokra költök, de azokra sem kellene, mert így is annyi van belőlük, hogy hamarabb romlanak rám, mint hogy elhasználnám őket.
Nyilván vannak közöttünk olyan lányok is, akiknek a blogjuk a főállásuk, de nekem ez csupán a hobbim. Egy olyan hobbi, amit alig több, mint két éve űzök.


-------------------------------------------------------------------
"TESZTELÉSRE KAPTAM" VS. CICAHARCOK
-------------------------------------------------------------------

Közületek most nyilván többen is a szívetekhez kaptok, hogy ha ez így van, miért nem virít minden egyes bejegyzés elején/közepén/végén ott, hogy „tesztelésre kaptam”.
Egyrészt, mert senkit sem szeretnék befolyásolni. Általános jelenség, hogy ha valaki meglátja a „tesztelésre kaptam” szókapcsolatot egy bejegyzésben, azonnal továbbgörget. Ennek oka az a néhány blogger, akik minden nap a legújabb kedvenceiket mutatják be az olvasóiknak (tudjátok, az olyanok, akik egyik nap kijelentik, hogy a kedvenc márkájuk a filléres XY, másnapra viszont a méregdrága Z-re váltanak, mert az nagyobb, csicsásabb, és értékesebb csomagot postázott nekik). Az én véleményem nem eladó, ha valami nem tetszik, egyszerűen nem írok róla. Emiatt lehet, hogy úgy tűnik, hogy mindenről csak jó véleménnyel vagyok, de higgyétek el, ez nem így van. Arról írok jót, ami jó. Ami nem jó, arról meg nem írok.
Az olyan cégekkel, akik "minél pozitívabb véleményt" várnak egy 500 forintos tusfürdőről, szóba sem állok, és nem a termék értéke miatt nem, hanem a számomra kicsit sem pozitív attitűdjeik miatt.
Azzal a céggel és cégvezetővel is rövidre zártam a kapcsolatom, aki a vállalat működését bemutató személyes megbeszélésünk után privát programra invitált a privát lakására. Merthogy ilyen is van, ilyen a valódi #bloggerlife.
Másodsorban tudni kell, hogy a bloggerinák legtöbbjenyugodtan javítsatok ki, ha tévedekrettentően felszínes, álszent és irigy. Sokan amint meglátják a „tesztelésre érkezett” kulcsszavakat egy posztban, azonnal furkálódásba, áskálódásba kezdenek és irigykednek, hogy miért nem őket keresték meg. A cicaharcok mostanában szinte mindennaposak az itthoni blogvilágban, én pedig ebből köszönöm szépen, de nem kérek. Tőlem ne irigyeljen senki egy 3-4 ezer forintos alapozót, hiszen megdolgozom érte, és meg tudnám venni magamnak is, ha akarnám.
Harmadrészt pedig - mint ahogyan azt már korábban említettem -, tesztelésre nem kapok semmit, max. a szerződésem részeként.


--------------------------------------------------------------------------------------------
HOGY MIÉRT NEM TARTOK EGY GIGANTIKUS BLOGSALE-T?
--------------------------------------------------------------------------------------------

A válasz egyszerű: a blogvilág legpofátlanabb dolgának tartom, amikor a bloggerek egyik nap áradoznak egy kozmetikum világmegváltó képességeiről, két hét múlva meg pénzzé teszik ugyanazt a darabot, amit állítólag hónapokon át "teszteltek" olyan címkével ellátva, hogy "kétszer swatcholt". Két éve vezetem az oldalam, de még én is észreveszem ezeket a kínos bakikat.


-------------------------------------------------------
HOGY MINDEZT MIÉRT ÍRTAM LE? 
-------------------------------------------------------

Mert megkedveltem a blogom és az olvasóim, ugyanakkor kiábrándultam abból, ami a színfalak mögött zajlik. 
A blogom hamarosan két és fél éves lesz. Tőlem időt és energiát vesz el (ez nyilván édes teher, a blognál sokkal haszontalanabb dolgokkal is elüthetném az időm), miközben hasznom is származik belőle.
Válaszút elé kerültem: maradhatok továbbra is picike blog, picike látogatottsággal, kiszámíthatatlan időközönként megjelenő, kiszámíthatatlan tartalmú bejegyzésekkel, de kiaknázom az online világ nyújtotta üzleti lehetőségeket is.
Jelenleg még gondolkodom a "hogyan tovább"-on.
Mindenesetre tegnap nagytakarítást tartottam, és leiratkoztam néhány  olyan blogról, amiket korábban nagyon szerettem.
Biztos, hogy én is változtam, de tény, hogy ők is. Hogy ki milyen irányba? Azt az olvasók úgyis eldöntik. 




Ti milyen irányt látnátok szívesen?
Melyik bejegyzéstípusokat kedvelitek a leginkább?

You May Also Like

41 megjegyzés