Tavaszi gardróbdetox

by - március 30, 2020

Néhány évvel ezelőtt még valami olyasmit írtam volna a posztom bevezetőjébe, hogy "itt a tavasz, csináljunk helyet a gardróbunkban az új trendeknek, mintáknak, fazonoknak és színeknek!". Ezzel szemben most, amikor a koronavírus-járvány átrendezi a divatipart és a komplett világgazdaságot, még azt is tudom, hogy milyen félelmetes áron kerülnek a boltok polcaira a hetente megújuló fast fashion kollekciók, így eszem ágában sincs random vásárlásokra buzdítani benneteket.

Természetesen tisztában vagyok vele, hogy ezekben a bizonytalan napokban nem az öltözködés a legfontosabb kérdés legtöbbetek életében, mégis úgy gondolom, hogy egy alapos gardróbrendszerezés sokat segíthet abban, hogy hozzászokjunk az új helyzethez.


Szempontok, amik alapján rendszerezek 👇
--- Menjen, ami kinőtt vagy megunt, de semmiképp se adományba! ---
A gardrób rendszerezése mindig az előző szezon darabjainak elpakolásával kezdődik. 
Adja magát a kérdés: mit csináljunk a megunt, kinőtt, soha nem hordott ruháinkkal?!
Sokan nem tudják, hogy az adományboltok, az anyaotthonok és a használt ruhákkal foglalkozó vállalkozások nem vesznek be tavasszal téli ruhákat, hiszen se tárolni, se eladni nem tudják ilyenkor őket.
Amit tenni tudunk, hogy kimosva, a gombokat és cipzárakat átellenőrizve, boholytalanítva félretesszük ezeket egy időre.


--- Egy átlátható, észszerű rendszer felépítése ---
A tavasz egy különösen szeszélyes, átmeneti évszak, így ne kövesd el azt a hibát, hogy minden meleg, vastag holmidat teljesen elpakolsz! Néhány kötött, puha pulcsit és egy-két kardigánt érdemes kéznél tartani a hűvösebb napokra.


--- Folttisztítás, ruhajavítás, állagmegóvás ---
A dezodor-, öblítő-, parfüm- és izzadságfoltok mind-mind okozhatnak kárt a textíliában, nem mellesleg vonzzák a molyokat. 
Talán pazarlónak tűnhet, de mielőtt hosszabb időre elraknád a szezonális holmikat, érdemes -a tiszta ruhát is- még egyszer átmosni és ecettel átöblíteni.
A speciális igényű ruházat (pl. síruházat, alkalmi ruhák, téli kabátok) állagmegóvása érdekében mindenképp meg kell nézni a ruhacímkét és betartani a mosási és vasalási utasításokat.


--- A kényes anyagok ---
Sajnos vagy nem sajnos, de én kifejezetten szeretem a kényes anyagokat, mint amilyen a gyapjú, a kasmír vagy a selyem. 
Az ezekből készült ruháimat és blúzaimat fokozott figyelemmel gondozom, ezért állaguk megóvásának érdekében egy-egy selyempapírt szoktam rájuk teríteni, mielőtt hosszabb időre félreteszem őket.


--- A hosszú életű ruhadarabok kulcsa: a tiszta, jól szellőző gardróbszekrény ---
 Ha máskor nem is, a ruháim átválogatása idején ki szoktam porszívózni, majd vegyszermentes tisztítószerekkel ki szoktam törölni és szellőztetni a gardróbszekrényeinket, így az apró résekbe esetlegesen beülő por nem tud átkerülni a ruháinkra.
A levegőtlen, zsúfolt tárolás egyik ruhadarabunknak sem tesz jót, a legjobb, ha egy jól szellőző, napfénytől elzárt helyen tartjuk őket.




Te túlvagy már a tavaszi gardróbrendezésen? 
Van olyan bevált tipped vagy praktikád, amit szívesen megosztanál velem és az olvasóimmal?
Írd meg nekünk kommentben!

You May Also Like

4 megjegyzés

  1. Nagyon jó poszt volt. :) Hiányzott a blogod! <3

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm, Anna! ❤️ Nekem is hiányzott a blogvilág. Bárcsak jutna az olvasásra és az írásra is annyi idő, amennyit szeretnék...

      Törlés
  2. A tékozló lány visszatért! És én ennek nagyon, de nagyon örülök! :) Kevés a tartalmas, jól megírt blog mostanában, úgyhogy nehogy merj még egyszer ilyen hosszú szünetet tartani! ;) Írj bármiről, mi olvasni fogjuk.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Klára!
      Örömmel olvastam a soraid és köszönöm a véleményed! Igyekszem önmagam lenni, bár az is én vagyok, aki néha el-eltűnik egy kis időre, hogy más hobbimnak hódolhassak.
      Köszönöm, hogy a kihagyások ellenére is itt vagy velem!

      Törlés